Dreptul la retur
Consumatorul poate anunța Masterstroy S.R.L. privind decizia de retragere din contract prin completarea formularului de retur disponibil aici: Retragerea din contract trebuie notificată în termen de 14 zile de la primirea produselor.
Procesul de retur
- Citește termenii și condițiile de mai jos.
- Completează formularul de retur: Formular de retur.
- După primirea confirmării trimiterii, te rugăm să expediezi produsele printr-o firmă de curierat la adresa indicată de echipa noastră. Cheltuielile de transport pentru retur sunt suportate de consumator.
- Notează pe AWB numărul cererii de retur primit în confirmarea prin e-mail. Coletele care nu au numărul cererii de retur menționat pe AWB, cele de care nu am fost anunțați că au fost expediate sau cele cu plata ramburs nu vor fi acceptate.
- După ce produsele ajung și sunt verificate, vei fi contactat/ă pentru a finaliza procesul de retur.
Obligațiile Masterstroy S.R.L.
- Se va efectua rambursarea integrală a sumelor plătite, inclusiv costurile livrării, cu excepția cazului în care consumatorul a ales un alt tip de livrare decât livrarea standard. Rambursarea se va face prin aceeași metodă de plată utilizată la achiziționare, iar în cazul plății ramburs, se va efectua prin transfer bancar într-un cont indicat de consumator. Rambursarea va fi realizată în termen de 14 zile de la primirea cererii de retur.
Obligațiile consumatorului
Consumatorul trebuie să returneze produsele către Masterstroy S.R.L. personal sau printr-o persoană autorizată (curier) fără întârziere nejustificată, dar nu mai târziu de 14 zile de la notificarea retragerii din contract. Costurile de returnare sunt suportate de consumator. Consumatorul răspunde doar pentru scăderea valorii produselor cauzată de manipularea acestora într-o manieră diferită de ceea ce este necesar pentru stabilirea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.
Produse fără drept de returnare
Nu se pot returna următoarele categorii de produse, decât dacă sunt sigilate, cutia nu a fost deschisă sau nu prezintă urme de deschidere:
- Produse fabricate conform specificațiilor consumatorului sau personalizate (ex: extensii de garanție, servere non-standard).
- Servicii (testare, asamblare, montare componentă etc.)
- Conținut digital care nu este livrat pe suport material (aplicații software, jocuri livrate prin link de download și cheie de activare).
Aceste excepții sunt în conformitate cu OUG 34/2014, art. 16.
Scenarii particulare de retur produse
- Produse livrate greșit: Dacă ți-a fost livrat un produs diferit de cel comandat și acesta nu a fost folosit/testat, transportul pentru returnarea produsului va fi organizat de echipa bixi.ro.
- Colet deteriorat vizibil la livrare: Dacă coletul prezintă deteriorări vizibile, refuză recepția acestuia. Se recomandă să fotografiezi coletul și să întocmești un proces verbal cu reprezentantul curierului, menționând starea coletului.
- Toate coletele expediate de bixi.ro beneficiază de Deschidere colet la livrare. Riscul privind starea fizică a produselor (lovituri, zgârieturi etc.) este transferat integral către consumator în momentul recepționării coletului de la curier. Reclamațiile ulterioare nu vor fi luate în considerare.
- Produse cu deteriorări ascunse: Dacă coletul nu prezintă deteriorări vizibile la livrare, dar la deschidere (în prezența curierului) sunt observate daune la produs sau lipsuri, refuză recepția și procedează la întocmirea unui proces verbal.
- Produse cu motor pe combustie/compresie: Dacă produsele au fost alimentate cu combustibil sau ulei, valoarea returului va fi ajustată pentru a acoperi costurile necesare pentru aducerea acestora la starea inițială de revânzare.
- Produse utilizate: Produsele folosite sau utilizate nu pot fi returnate. Nu se acceptă returnarea produselor utilizate în scopuri de testare sau pentru lucrări în perioada celor 14 zile de retur.
Mențiune generală
Produsele trebuie returnate în starea în care au fost primite, împreună cu toate accesoriile și documentele originale. Orice deteriorare a produselor sau modificarea stării acestora astfel încât să nu mai poată fi revândute va duce la refuzarea returului.
Politica de returnare
Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014: consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 calendaristice zile de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile calendaristice de la denuntarea contractului. Se recomanda utlizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor
Masterstroy S.R.L. va inapoia contravaloarea comenzii in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat. Suma inapoiata cat si conditiile de returnare nu includ cheltuielile de transport daca livrarea s-a facut prin alte metode decat cea standard oferita de Masterstroy S.R.L.
Definitia contractului de vanzare (art. 2, 5.): orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.
Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (de preferat in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si doar in cazul contractelor la distanta ( orice contract incheiat intre profesionist si consumator in cadrul unui sistem de vanzari la distanta organizat, fara prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a multor mijloace de comunicare la distanta, panala si inclusiv in momentul in care este incheiat contractul).
Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.
Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.